Followers

Sunday, March 20, 2011

im back to school as a teacher....!! SBE part 1

20/3/2011
hari ahad...
aku melangkah ke sekolah.
tetapi kali ini bukan sebagai seorang pelajar tetapi sebagai seorang guru...
~bangga jap!! ahahaa....
dalam mggu ni aku menjalani latihan PBS iaitu pengalaman berasaskan sekolah.
maknanya, aku perlu membuat survey di sekolah dan survey cara pNp yang dijalankan di sekolah.
aku akan menjalani PBS ini selama seminggu di sekolah.
hari ini merupakan hari pertama aku ke sekolah..


sebelum bertolak ke sekolah snap picture with cikgu wan dlu..!!

cikgu wiyah with cikgu wan



dup...dup..dup..dup....
jantungku berdegup ketika aku melangkah keluar dari kereta.
aku meneruskan langkah ku ke pejabat untuk bertemu dengan guru besar
~tapi guru besar tak da sebab pi minum pagi...

jadi kami diminta untuk ke perhimpunan terlebih dahulu baru jumpa guru besar. 
gambar bawah ni kawan2 aku sempat snap sepanjang perhimpunan dijalankan.
budak2 semua tengok je kami...
~maaaaluuuu.....kih3..


ne diaaa....
guru besar kami..
en.zailani b ariffin..
sporting habis larh!!
~dahlah muka dia ada iras2 dengan mentor aku..kih3..



sesi perbincangan dengan guru penolong kanan HEM


tepat jam 1.15 tgh hari kamu djemput tuk mnghadiri satu majlis perpisahan seorang guru di sini..
hehehe,.....makan time!!!



di sekolah inilah aku menjalani PBS selama seminggu..
sek.keb sri kulim,kedah..

hari pertama jer dh dapat keje taw.
keje yang pertama, guru pk HEM minta kami mmbetulkan pelan sekolah dan dia nak esok sebabnya ada pelawat nak dtg..
ok.tugasan diterima.
then ada seorang guru nie mnta kami jadi HAKIM pula...
~gulp! aku rasa cm tak layak jer nak jadi hakim tuk pertandingan.
kami diminta untuk jadi hakim pertandingan poster,mewarna dan sajak untuk dua hari berturut2.
dan kami juga perlu mengendalikan majlis pertandingan sajak itu termasuk menjadi pengerusi majlis..
dup...dup..dupp...
wish me luck k!!

No comments:

Post a Comment