Followers

Wednesday, September 28, 2011

dalam gembira ada duka....


kelas hari nie bersama dr.tan telah membuatkan diriku tertanya-tanya...
apakah diriku ini mempunyai satu kekuatan..
adakah aku boleh bertahan??
hanya aku dan ALLAH saja yang tahu....
sebelum kelas bermula lecturer aku Dr.Tan ada cerita yang mentee dia kehilangan dua orang tuanya serentak..
sebab accident..kena langgar...
langgar lariii....
dalam masa yang sama mentee beliau cedera masa menghadiri kem..kalau xsalah aku laa..
bayangkanlaa anda berada di tempat dia..
anda cedera....belum sembuh lagi..
tiba2 mendapat panggilan yang kedua orang tuamu..
....kemalangan....
....meninggal.....
......serentak....

dalam hati ku berasa sebak..
bagaimana kalau kita yang berada di tempatnya..
mampukah kita menerima....
ajal, maut di tangan ALLAH.
kita tak tahu bilaa...
kalau dah masa pergi...tetap akan pergiii...

apa2pun..kita sedekah al-Fatihah kepada kedua orang tua akak senior aku..
AL-FATIHAH..

1 comment: