Followers

Saturday, January 1, 2011

pemergian pelakon faizal yusof &im back to malacca

salam...
hari ini aku mulakn aktiviti blogwalking..then terbaca satu artikel dekat blog seseorang yang mengatakan bahawa pelakon cerita Adamaya iaitu Faizal Yusof telah meninggal dunia..
aku rasa sangat terkejut...beliau muda lagi...
menurut blog yang aku baca,arwah mengadu sakit jantung dan terus dibawa ke hospital..ketika di bawa ke hospital keadaan arwah kritikal. ajal,maut,jodoh semuanya di tangan Tuhan..sudah tertulis...Allah lebih menyayanginya...sudah tiba masanya tuk dia pergi..kita yang masih hidup perlu sentiasa beringat bahawa kita tidak akan hidup selamanya di muka bumi ini.. kerana pada suatu ketika kita akan kembali kepada-Nya..
Al-Fatihah buat Faizal Yusof..semoga roh dicucuri rahmat..



di saat ini aku telah menapakkan tapak kaki aku di muka bumi hang tuah ne iaitu melaka..
setelah aku tiba di melaka dengan itu bermulalah kehidupan ku sebagai pelajar semula..
aku kembali ke melaka tuk meneruskan pengajian ku dalam bidang pendidikan...
pada tahun ini merupakan tahun pertama,semester satu degree....
huhuuu....tinggal lagi 4 tahun tuk aku menghabiskan pengajian aku tuk melayakkan aku menjadi seorang guru..
aku telah meninggalkan tapak2 kaki ku di tempat asalku...
sebenarnya aku xnak balik melaka..aku nk jer duduk kt kulim tuh..
tetapi untuk memastikn masa depan ku,nawaitu ku yang mahu menjadi pendidik,aku menggagahkn diri aku datng ke melaka...
aku datang ke melaka hanya dengan satu tujuan jer..
aku hanya mahu belajar...
dan aku mahu menunjukkan segulung ijazah kepada kedua ibubapa aku..
aku mahu mereka bangga punyai anak macam aku...
Ceh!!
wish me luck 4 my first year degree ok???
=D

No comments:

Post a Comment